sobota, 27 sierpnia 2011

Vouloir se pouvoir

Autor: Parole o 09:42
"Chcieć to móc" "Móc to chcieć". Czyli jeśli chcę to mogę co by się nie działo.
Przez 10 lat uczyłam się języka francuskiego Przez ten czas siadałam z książką w całości w tym języku, zeszytem i słownikiem i czytałam. To czego nie wiedziałam trafiało do zeszytu z tłumaczeniem słownikowym. I tak do momentu w którym poszłam na studia wybrałam lektorat z angielskiego. Wybrałam go bo nie chciałam "iść" na łatwiznę. A angielski uważałam, za "ważniejszy" ( o ile można taką skalę zrobić). I tak w życiu studenckim zabrakło czasu na hobby z liceum. Dziś po dwóch latach słuchania jedynie namiętnie piosenek francuskich czuję żal. Bo moja wiedza nie była utrwalana za dobrze i teraz jest mniejsza.
W między czasie kupiłam kurs francuskiego od podstaw (  w celu szybkiej powtórki), kurs "Blondynka na językach" i na tym zaprzestałam.
Dzisiaj ogłaszam swój wielki come back do francuskiego. Obecnie to będzie pół godziny dziennie z Blondynka na językach. Kurs podstawowy został w Lublinie, a z racji zbliżających się egzaminów na studiach nawet 30 minut uważam za wiele.

2 komentarze:

zoila on 2 września 2011 10:50 pisze...

Z językami to tak jest. jak nie używasz, to zapominasz...

Wiola on 4 września 2011 08:37 pisze...

Witaj Parole, zauważyłam logo BGS, dlatego pozwoliłam sobie dopisać Twojego bloga do listy :) Życzę powodzenia w realizacji planów i wytrwałości w prowadzeniu bloga :)

Prześlij komentarz

 

Vouloir c'est pouvoir Copyright © 2012 Design by Antonia Sundrani Vinte e poucos